Monday, November 23, 2009

money..money..money.....

money atau duit dlam bahsa malaysia is one of the most important thing in our daily life. nobody can live without money....hehhe....and of cos when u are the students of MSU as management science university or money sucker university....money is the most important thing before u can start every semester.....on thursday last week.....im registering for this semester n as always kalau nak msuk sem baru kene lah bayar yuran....



tapi nak dijadikan story...we, the new students never informed that we need to pay 900 for fees...so that money doesnt appear in my account n i cannot pay foe the fees on that day....n also if u do not pay that 900, u cannot get ur result for the previous semester....pandai kan diorang...cis2...so kene la active kan id....mmg gaduh la ngan pegawai akaun tu....yela....bukan nak gtau awal2....kalau 900 tu sket x pe gak....perbicaraan nyer macam ni....

saya : encik, saya nak activekan id untuk amek rsult....

encik : owh, klu awak nak aktifkan id awak kene bayar yuran dlu....private kan?
awak kos ape?

saya : Btesl...tp encik ktorang x pernah kene in form pon kene bayar yuran klu nak amek result?

encik : yuran adik 900 ye, hmm, semua orang tahu kene bayar yuran before masuk sem...kenape adik x tahu....

saya : 900??? banyak nyer....mmg x pernah tahu pon...x leh k klu saye bayar ansur2...

encik : x boleh la dik....klu ansur2 ktorg tangguh la adik dapat result n klu amek result lamabat akan kene denda....

saya : ala, encik, ktorg dah la x di inform, pastu nak on the spot duit tu mmg x de lah....ni bru first time encik...x boleh k???

encik : adik nak blaja kat sni kene la bayar...klu x nak blaja x payah la bayar....

saya : encik....x leh je consider sket.....900 nak harini jugak....x bleh ansur2 k?

encik : x boleh dik, hmm klu x nak bayar...ramai lg yang tggu....adik boleh selesaikan kat luar dlu ek....(dgan nada berlagak nyer...hangin aku..)

begitulah betapa riaknya beliau dengan duit 900 yang die x dpaat pon banyak aritu...
padan muke kau...setelah kes itu berlalu.....pada hari senin, 23/11...saya dengan berhati2 dan tawaduk membawa 900 ke account department, nak bayar la kirenyer ni....hehehe

saya : encik naka bayar yuran.....( cis mamat berlagak nak mampus nih lagi...)

encik : owh, adik...id adik....hmm 900 yer...

saya : hmm...( meyerahkan 900..ingat aku x de duit k??...)

encik : hmm adik, klu ikutkan arini da start kene denda tau....

saya : hmm, denda tu kalau lamabat aemk result kan....tp klu lamabat bayar x kene kan...

encik : ya lah...

saya : rsult saya da amek da ari kamis aritu...bayar je blom...(ape ingat aku x active i.d x dapat amek rsult...)

encik : owh...ok dik...nih rsitnyer...terima kasih....

saya : sama-sama...(ceh senyum plak kau dapat duit...cis2..)

huhuhu...nasib baik x kene denda....maunyer duit abeh bayor mrnde tu jer....but how can i say, im lucky to have the result before activared i.d....mmh luck la.....alhambulillah....result pon ok.....

begitulah...duit mampu menyebabkan manusia x leh considerable...duit juga mmapu myebabkan seseorang itu terlupa kalau dier di tempat orang yang x berduit....so, ingat2 la slalu....x selamya kita akan senang.... what goes around comes around....
=)

No comments:

Post a Comment